Publireportage De transformatie van Gondella Group: “Klanten kopen op basis van emoties”
Gondella Group
Gondella Group
De marktleider in winkelinrichtingen en -concepten Gondella Group heeft de jongste jaren een enorme transformatie doorgemaakt. Het bedrijf ging veel meer gaan diversifiëren, om zo hun klanten van A tot Z te ontzorgen.
In de Belux staat Gondella Group al decennialang bekend om zijn knappe en kwaliteitsvolle winkelrekken. “Onze klanten denken daarbij vaak aan staal of metaal als materiaal, maar vandaag zijn wij veel meer dan louter metalen winkelrekken. Wij coveren de inrichting van quasi alle zones in de supermarkt, van kassa’s en front-end oplossingen, tot op maat gemaakte meubelen, klantengeleiding en poortjes”, verzekert Jozefien De Baere, Group Marketing manager bij Gondella.
Gondella biedt zo goed als alles aan in een supermarkt en trekt als onderneming veel meer de ‘design-kaart’. Ze werken met verschillende materialen, zoals ook hout en natuursteen, en met geïntegreerde verlichting en de meest recente technieken. “Zo maken wij samen met onze klanten van hun winkel een echte beleving. Hun klanten kopen immers op basis van emoties. De impact van een goede winkelinrichting valt dus niet te onderschatten.”
Gondella Group dankt zijn groei onder meer aan de overname van Integral Interieur uit Eeklo in oktober 2022. Die synergie heeft de reikwijdte van hun diensten uitgebreid, ze combineren de expertise van een totaalinrichter en schrijnwerkerij met vijftig jaar ervaring in winkelinrichtingen. “Zo kunnen wij nog meer inspelen op het maatwerk van binneninrichtingen én bepaalde opkomende trends, zoals een van de nieuwste onder supermarkten: een koffie- of horecazaak aan de voorzijde van de winkel”, vertelt Jozefien De Baere. “Die kunnen we samen met de interieurdesigners van Integral de knapste invullingen geven. Ook hout blijft het erg goed doen. Met een eigen schrijnwerkerij en designafdeling kunnen we snel en flexibel inspelen op de wens van de klant, aan een nog betere prijs-kwaliteitverhouding.”
De fysieke winkel is een middel om rechtstreeks te communiceren met de klant, net zoals alle andere (online) kanalen. Het moet steeds een duidelijke vertaling zijn van de waarden die een merk wilt uitstralen.
Gondella Group kan sinds kort ook uitpakken met een eigen lijn broodmeubelen. “We werken met een good-better-best gamma, van een praktisch budgetmodel tot de Rolls-Royce onder de broodmeubels met alle handigste extra’s erop. Denk maar aan een geïntegreerde stofzuiger, geïntegreerde koeling, knappe ledverlichting en de mooiste houtafwerkingen. Flexibele inrichtingen spelen een grotere rol, met meubels op wieltjes en promotafels die in te zetten zijn afhankelijk van het seizoen. We bieden ook oplossingen op maat aan.”
Het bedrijf zet stevig in op duurzaamheid en investeringen. Slimme investeringen zijn belangrijk bij een winkelinrichting. Die verdienen zichzelf terug en dragen bij aan een duurzame groei. Het bedrijf werkt zelf volgens een zero waste policy, waarbij niets verloren gaat. “We recycleren alles en beseffen dat we werken met kostbare materialen. Vandaag en in de toekomst willen we inzetten op een almaar duurzamer machinepark. Recent hebben we bijvoorbeeld geïnvesteerd in een enorm grote zonnepaneleninstallatie op een dak van 6.000 vierkante meter. Hopelijk komt daar tegen eind volgend jaar nog eens 10.000m. bij.”
Op zoek naar een totaalpartner voor een winkelinrichting met impact? Contacteer ons vrijblijvend. Info@gondella.com +32 9 385 51 26 www.gondella.com
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?