- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#4 Het einde van het jaar nadert met rasse schreden. Dringend tijd dus voor retailers om zich voor te bereiden op een van de drukste periodes van het jaar! Wat mogen we dit eindejaar verwachten op de feesttafel? We vroegen het aan enkele retailers. Tijd voor Albert Heijn.
Albert Heijn wil dit eindejaar iedereen aan de feesttafel verblijden. Daarom zet de retailer in op grote én kleine porties. “De een lust geen vlees, de ander eet geen vis, nog iemand anders is allergisch aan gluten … het is niet simpel om voor iedereen goed te doen tijdens de feestdagen. Daarom zetten we dit eindejaar extra in op kleinere porties, zowel op het gebied van vis, vlees, groenten als gourmet. Zo is er voor elk wat wils”, legt woordvoerster Ann Maes uit. “De tijd dat we allemaal hetzelfde aten aan de feesttafel is voorbij. We willen nog wel samen genieten van de feesten, maar doen dat met verschillende gerechten aan tafel.” Door in te zetten op kleinere porties komt de retailer ook tegemoet aan het grote aantal single huishoudens in België, die voortaan dus niet meer alles groot moeten inkopen als ze maar in klein gezelschap of alleen vieren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?