- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#5 Het einde van het jaar nadert met rasse schreden. Dringend tijd dus voor retailers om zich voor te bereiden op een van de drukste periodes van het jaar! Wat mogen we dit eindejaar verwachten op de feesttafel? We vroegen het aan enkele retailers. Nu is het aan Lidl.
Ook bij Lidl zetten ze zich schrap voor een van de drukste periodes van het jaar. Dat doet de discounter met laaggeprijsde kwaliteitsproducten via zijn Deluxe-assortiment dat bestaat uit 239 feestelijke producten (exclusief vleesactie-artikelen). “Zoals gewoonlijk presenteren we een hele reeks feestmenu’s (menu’s aangepast aan Kerstmis en andere aan het nieuwe jaar). We zullen ook verschillende thema’s belichten: plankjes, kaas en wijn, brunch, enzovoort. Van aperitief tot dessert, van klassiek tot origineel, van democratisch tot luxe; bij Lidl vind je alles wat je nodig hebt”, verklaart woordvoerder Julien Wathieu.
“Je vindt er bijvoorbeeld ook kwaliteitschampagne tegen lage prijzen, platte en holle oesters uit Zeeland tegen de beste prijs van de dag, kaviaar, gekookte kreeft, wild en fondues.” Maar evengoed een 25-tal nieuwe artikelen waaronder dadels met spek, crusties chocolade, s’mores, nieuwe ovenaperitiefhapjes, en een luxe paté. “Producten als patés en cougnous doen het trouwens vooral goed in het zuiden van het land”, merkt de woordvoerder op. “Wat we verder ook nog zien is dat mensen de laatste jaren een beetje minder kiezen voor kalkoen en kreeft, en meer focussen op prijs.” Al hoeft dat met de huidige economische context geen verrassing te zijn.
Dit artikel komt uit de oktober editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?