Decathlon
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Decathlon
Decathlon geeft korting aan iedereen die kan bewijzen dat hij of zij minstens een uur per week sport. Voorwaarde is wel dat je een Decathlon-account hebt én toegang geeft tot de sportapps die je gebruikt.
Eén op zes Belgen sport niet, blijkt uit een enquête die Decathlon liet uitvoeren. De sportketen wil daar verbetering in brengen door mensen te motiveren met een korting. Wie lid is van Decathlon kan een korting krijgen als hij of zij kan bewijzen dat hij minstens één uur per week sport. Dat heeft elke week recht op 100 punten. Wie 3.000 bonuspunten verzamelt, krijgt een waardebon van 5 euro voor een aankoop bij Decathlon, een gratis levering bij aankopen van minder dan 59 euro, of voordelen bij activiteiten van sportieve partners. Je kan maximaal 100 punten per week verdienen, in een jaar betekent dat dus maximaal 5.200 punten.
Om te bewijzen dat je minstens één uur per week sport, moet je je digitale account bij Decathlon koppelen aan een sportapp op je smartphone. Er is een lijst van sportapps die daarvoor in aanmerking komen, waarvan Strava wellicht de bekendste is. De keten komt zo heel veel over je te weten: welke sport je doet, waar en hoe vaak je sport, enzovoort. Die informatie kan het gebruiken om bijvoorbeeld gerichte reclameboodschappen of aanbiedingen te versturen. Klanten kunnen er wel nog altijd voor kiezen om geen persoonlijke reclameboodschappen of aanbiedingen te ontvangen. Woordvoerder Julie Nevejan: “Het loont om de verzamelde punten op te sparen. Wie 3.000 punten verzamelt, krijgt een korting van 5 euro. Wie 12.000 punten sprokkelt, krijgt 40 euro. Naast sporten krijg je ook nog altijd punten via aankopen – 1 euro is telkens goed voor 10 punten –, door reviews op de site te plaatsen (1 review is 10 punten waard) of door tweedehands te kopen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?