Decathlon
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Decathlon
Decathlon Pulse is het nieuwe investeringsfonds van de Franse sportretailer Decathlon. Het doel is om te investeren in sportgerelateerde projecten en bedrijven om de wereldwijde strategie van Decathlon te ontwikkelen.
Sportwinkelketen Decathlon lanceert een eigen investeringsstructuur: Decathlon Pulse. Deze entiteit krijgt een eigen, onafhankelijk management binnen de Groep en zal als taak hebben om te investeren in innovatieve sportgerelateerde projecten en bedrijven. Franck Vigo is benoemd tot algemeen directeur, terwijl de CEO van Decathlon, Barbara Martin Coppola, er de voorzitster van wordt. "Decathlon Pulse zal zich richten op het vinden van nieuwe hefbomen voor groei en baanbrekende innovaties voor de sportmarkt", zegt ze. In zijn persbericht legt Decathlon uit dat het nieuwe investeringsfonds zich zal richten op drie belangrijke hefbomen. Ten eerste het uitwerken en ontwikkelen van beloftevolle ideeën en concepten om nieuwe, op zichzelf staande bedrijven op te richten die een aanvulling vormen op de kernactiviteiten van de keten. Ten tweede, investeren als aandeelhouder in innovatieve bedrijven. Ten slotte de overname van sterke sportmerken en verdelers van sportartikelen. Decathlon heeft wereldwijd 1.700 winkels. In België is de keten actief sinds 1997. Hij telt er nu 33 winkels en bijna 2.800 medewerkers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?