Delhaize
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize
Maaltijdboxen doen het goed, ook bij Delhaize: het verkoopt er elke maand 175.000 en breidt nu zijn aanbod uit met boxen met het lievelingsgerecht van vijf Belgische atleten. “Maaltijdboxen groeien al jaren met dubbele cijfers.”
Wat eten topatleten graag? Delhaize komt als partner van Team Belgium met een antwoord in de vorm van maaltijdboxen die de ingrediënten bevatten van het lievelingsgerecht van drie Olympische en twee Paralympische atleten. Het gaat onder meer om de pizza diabolo (badmintonner Julien Carraggi), curry madras (boksster Oshin Derieuw) en groene curry (paralympisch atleet Roger Habsch), die te koop aangeboden worden tussen 5,49 en 5,79 euro. Sinds de lancering van het eerste assortiment maaltijdboxen in 2019 heeft Delhaize de vraag voortdurend met dubbele cijfers zien stijgen, meldt het bedrijf. “De verkoopcijfers groeiden met 15% per jaar, het seizoensgebonden aanbod werd ruimer en telt intussen al meer dan 30 referenties.” Delhaize verkoopt vandaag 175.000 maaltijdboxen per maand.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?