Supermarktketen Delhaize heeft officieel MMD (Media Marketing Delhaize), haar eigen mediaregie, gelanceerd.

In maart schreven we al op deze website dat Delhaize een eigen mediaregie had opgericht, maar de retailer heeft de nieuwe dienst nu pas officieel voorgesteld. De mediaregie van Delhaize, die MMD werd gedoopt, werd begin deze week aangekondigd tijdens een showcase waarbij meer dan 160 vertegenwoordigers van 80 FMCG-merken aanwezig waren.

MMD biedt haar adverteerders een volledige communicatiedienst (360° marketing) aan om een antwoord te bieden op hun marketingdoelstellingen  en hun consumenten doelgericht te bereiken. De MMD-catalogus stelt meer dan 50 communicatietools voor om een merk zichtbaarheid te geven via 5 verschillende mediapolen (online, offline, instore, CRM, data).

“Delhaize beschikt overtalrijke interessante communicatiekanalen voor haar leveranciers, en al zeker als we weten dat er elke week maar liefst 5 miljoen klantbezoeken in de Delhaizewinkels plaatsvinden”, klinkt het bij Delhaize. “Ook de leveranciers hebben dit opgemerkt en er is dan ook een stijgende vraag van hen om meer zichtbaar te zijn op deze kanalen.”

Eén van de laatste acties van MMD was bijvoorbeeld de promotie rond het sappenassortiment “Naked”. Concreet werd er een simulatie van de verpakking van vers fruitsap “ingelegd” (versnijding van een simulatie van de verpakking, waarbij het bovenste deel op de buitenkant van de frigodeur is gekleefd en het andere deel er recht tegenover aan de binnenkant hangt) in alle supermarkten van Delhaize.