- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wat slechts bedoeld was als een grap heeft een storm van paniek veroorzaakt bij zowel senioren als het communicatieteam van Delhaize. De oorzaak? De volgende zin op het Vlaamse satirische blog TV Olen: “Senioren zijn na 16.00u niet langer welkom in de supermarkten van Delhaize, want zij zorgen tijdens het spitsuur voor vertragingen aan de kassa”. Het zogenaamde nieuwtje verspreidt zich vervolgens als een lopend vuurtje over het web en de sociale media. De consumenten worden ongerust, bellen op, praten erover met de caissières, hebben vragen en komen in opstand.
Men kan zich de paniek en het onbegrip bij Delhaize eenvoudig voorstellen. “Wij ontvingen dagelijks minstens 20 e-mails en een tiental telefoontjes van woedende of ongeruste mensen. De klanten spraken het personeel van onze winkels regelmatig aan en we begrepen natuurlijk niets van al die verhalen”, aldus de uitleg van de keten aan onze collega’s van Sudpresse.
De paniek is nu dankzij een persbericht beëindigd. Ja, senioren zijn na 16.00u nog altijd welkom in de winkels. Wij zijn gerustgesteld… De column van TV Olen is overigens nog steeds te lezen. Eronder staat geschreven: “Opgelet: dit bericht is compleet verzonnen. Als u dit toch gelooft bent u onnozel, en raden wij u aan om eerst even op deze link te klikken, en de tekst zorgvuldig te lezen”. De gelinkte pagina is niets anders dan een artikel over kritisch denken. De goede verstaander…
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?