- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize zal zijn getrouwheidskaart in de nabije toekomst vernieuwen zodat die digitaler, persoonlijker en relevanter voor de klant wordt. Zo zullen er extra functies worden toegevoegd. Tegelijk kondigt Delhaize aan dat de samenwerking binnen het Plus-programma met Di, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co wordt stopgezet.
In tegenstelling tot wat De Standaard enkele maanden geleden beweerde, zal de bekende Plus-kaart van Delhaize niet verdwijnen. Wel krijgt het een vernieuwd concept. Sinds meer dan 25 jaar is de Plus-kaart één van de populairste klantenkaarten in België met meer dan 2,3 miljoen actieve kaarten in omloop. Door de technische evoluties en specifiekere verwachtingen van de klanten heeft Delhaize beslist om het kaartconcept te laten evolueren. “De ambitie is om de Plus-kaart stap voor stap digitaler, relevanter en persoonlijker te maken voor een nog betere klantenervaring”, reageert Delhaize.
Welke extra digitale functies aan de Plus-kaart zullen worden toegevoegd, zal pas in de komende maanden blijken. Ondertussen kunnen Delhaize-klanten hun punten gewoon blijven sparen via hun getrouwheidskaart.
Daarnaast kondigde Delhaize ook aan dat het de samenwerking met Di, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co als Plus-partners zal stopzetten. In de toekomst zullen ze elk verdergaan met hun eigen getrouwheidsprogramma. “De timing verschilt van partner tot partner. Zo wordt elke partner relevanter voor de klant. Plus-punten zelf zullen enkel nog bij Delhaize gespaard kunnen worden”, reageert de retailer. Op termijn zullen de Plus-punten en 5 euro cheques bovendien geleidelijk verdwijnen bij de partners.
"Door zich te concentreren op de eigen activiteiten zal elk getrouwheidsprogramma beter kunnen inspelen op de wensen en de behoeften van zijn eigen klanten. De klant krijgt zo de mogelijkheid om van meer voordelen te genieten bij elke partner apart. Elke partner zal hiervoor de nodige communicatie voorzien naar zijn klanten", vervolgt Delhaize.
Bij Di, Planet Parfum en Q8 kunnen er nog in de meeste winkelpunten plus-punten gespaard en omgeruild worden tot zeker eind dit jaar. Nadien zullen de 5 euro cheques in alle winkelpunten nog als betaalmiddel gebruikt kunnen worden totdat de geldigheidsdatum die op de €5 cheque vermeld staat, verstrijkt. Elke partner zal tot slot zelf communiceren over de specifieke planning en timing.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?