iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Maaltijdbezorger Deliveroo heeft in de eerste zes maanden van het jaar voor het eerst winst gemaakt, vooral door het terugdringen van de kosten.
De Britse maaltijdbezorger maakte in het voorbije half jaar 1,3 miljoen Britse pond winst (1,51 miljoen euro). Een jaar geleden rapporteerde het bedrijf nog een verlies van 83 miljoen pond (96,28 miljoen euro). Het genereerde ook een positieve kasstroom van 3,2 miljoen pond (3,71 miljoen euro), tegenover een negatieve kasstroom van 27,7 miljoen (32,13 miljoen euro) een jaar geleden. Een deel van de groei heeft te maken met de samenwerkingen met supermarkten. Steeds meer consumenten laten niet alleen maaltijden, maar ook de boodschappen aan huis bezorgen door koeriers van Deliveroo. Boodschappen vertegenwoorden 14% van de transacties van Deliveroo. De Britse bezorgdienst zag de eerste zes maanden van dit jaar het aantal orders stijgen met 2% naar 147,4 miljoen. “Ik ben tevreden met de prestaties die we dit halfjaar hebben neergezet, die te danken zijn aan de effectieve uitvoering van onze groei- en winstgevendheidsinitiatieven", reageert CEO Will Shu. “Als gevolg daarvan hebben we twee belangrijke financiële mijlpalen bereikt: een positieve kasstroom en een positieve winst over de periode.” Hij ziet ook een stabiel consumentenvertrouwen, al wil hij het niet positief noemen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?