- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het verlieslatende winkelcentrum Docks Bruxsel hoopt met een LEGO-pretpark extra klanten te lokken. “We willen mensen een reden geven om bij ons langs te komen.”
Vanaf volgend jaar krijgt ons land een LEGO-pretpark in Dockx Brussel. Het gaat om een indoorversie van het klassieke attractiepark, op de plaats waar een tijd geleden nog een winkel van MediaMarkt onderdak vond. Er zal een treintje rijden en er zullen games, 4D-cinema-attracties en virtual reality-ervaringen, meldt de krant De Tijd. “De tijd dat je een winkel opende en gewoon kon wachten op de klanten is voorbij. Je moet consumenten een reden geven om langs te komen. Mensen spenderen geld waar ze tijd spenderen. Dat wil zeggen: waar ze werken, wonen of hun vrije tijd doorbrengen. Daar wil Docks op inzetten. Op onze site zijn kantoren (waaronder het hoofdkantoor van Danone, red), woningen in aanbouw en valt wat te beleven. Er is veel horeca, een cinema en binnenkort dus het LEGO-park”, aldus Peter Todd, CEO van mede-eigenaar Portus Retail in de krant.
Docks is op zoek naar extra klanten, nadat het vorig jaar verlies maakte door de pandemie. Er kwam een kwart minder klanten over de vloer en het shoppingcenter bleef vier maanden gesloten. Bovendien hebben verschillende ketens er intussen al hun winkel gesloten, waaronder JBC, River Woods en supermarkt Match. Het winkelcentrum heeft er moeilijke jaren opzitten, ook los van de pandemie. Peter Todd: “Een winkelcentrum is altijd in beweging, want merken komen en gaan. Wat nu populair is, is dat morgen niet meer. Eigenlijk moet jaarlijks 10 procent van de panden van huurder wisselen. Merken die op een ouder publiek mikken, passen niet bij ons. In de plaats van de ketens die vertrokken, kwamen O’Tacos, Belchicken (twee fastfoodsketens, red.) , TUI en Action. We hebben nu minder dan 5 procent leegstand.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?