- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
COVID-19 heeft een sterke impact op voedingsgewoontes, maar de Belg valt bij versoepelingen wel snel terug in oude gewoontes. Toch blijven lokale voeding en duurzaamheid hoog op de agenda van consumenten staan. Zo blijkt uit diverse marktonderzoeken van VLAM over het aankoop- en consumptiegedrag van de Belg.
Het coronavirus heeft vooral een grote maar tijdelijke impact op waar we eten en kopen. Door coronamaatregelen zoals de sluiting van de horeca, de afgelasting van evenementen en het aanbevolen thuiswerk ging het thuisverbruik van verse voeding de hoogte in ten koste van consumpties buitenshuis. Cijfers van GfK België geven aan dat in de eerste 11 maanden van 2020 maar liefst 8% meer verse voeding voor thuisverbruik werd aangekocht dan in dezelfde periode vorig jaar.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?