- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Al is het volume van Belgische biermarkt in 2011 met 1,6% gegroeid, de brouwer van Duvel laat hiertegenover een interne omzetgroei van 12% zien. Duvel Moortgat heeft, op een omzet van 162,5 miljoen euro, een bruto exploitatieoverschot van 48,1 miljoen behaald, een verhoging van 14,1% in een jaar, en 33,9 miljoen operationele winst, een stijging van 15,5%. 44,8% van de verkopen wordt in het buitenland gerealiseerd. De brouwer heeft bovendien zijn organisaties in België en in het buitenland versterkt en komt daarmee van 719 op 773 werknemers.
Groei van de verschillende productlijnen:Duvel: +4,8% (Duvel heeft echter terrein verloren op de Britse markt)Achouffe: +32,7%Vedett: +31,8%Maredsous: +7,3%
De fruitbieren van Liefmans noteerden ook een groei, hoewel dit segment niet meer zo hoog wordt gewaardeerd als voorheen. De geconsolideerde netto winst is hiermee met 15,7% verhoogd en bereikte de 21,9 miljoen. De RvB zal aan de vergadering van aandeelhouders voorstellen het brutodividend te verhogen van € 1,30 naar € 1,45 per aandeel. Ten slotte wil Duvel Moortgat op dezelfde voet doorgaan als in 2011 en zijn omzet en resultaat verder verhogen, ondanks de stijging van de prijzen van grondstoffen en energie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?