- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De geconsolideerde omzet van brouwerij Duvel Moortgat stijgt met 9,4% tot 86,8 miljoen euro. Bijna alle bieren kenden een stijging van de omzet, zowel op de Belgische markt als in het buitenland. Duvel had een omzetstijging van 4,2%. Duvel Tripel Hop, dat in het eerste kwartaal van 2012 werd gelanceerd, kende een mooi succes en won de eerste prijs op het bierfestival Zythos in april 2012. De Achouffe-bieren verbeterden hun omzet met 24% terwijl Liefmans 43,5% steeg.
De activiteiten in het buitenland vormen tegenwoordig 44% van de geconsolideerde omzet. Het resultaat van de exploitatieactiviteiten is met 15% gedaald. De oorzaak ligt in de grondstoffenprijzen, de personeelskosten, de stijging van de logistieke kosten, de intensievere reclamecampagnes en de omvangrijke investeringen in materiaal voor de verkooppunten. De nettowinst van de groep daalt met 5% tot 9,8 miljoen euro. De cashflow daalt 10% tot 22 miljoen euro.
Duvel hoopt het jaar te eindigen met een groei van zijn omzet en winst.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?