- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Huidig e-commerce manager bij Jumbo, Jurriaan Pouw wordt vanaf 1 april de nieuwe CFO van Hema. Hij volgt Joost de Beijer op die Hema eind april verlaat. De wissel sluit aan bij de nieuwe weg die het bedrijf wil uitgaan.
Sinds de overname van Hema vorig jaar door de familie Van Eerd (Jumbo) en investeringsmaatschappij Parcom is het bedrijf weer financieel gezond en vaart het een nieuwe strategische koers. Daarbij focust de keten zich op de kernmarkten Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk, en meer bepaald op de groei van de eigen online kanalen en winkels. “Die recent gepresenteerde koers heeft tot gevolg dat ook de rol en aandachtsgebieden van de CFO anders worden”, klinkt het bij Hema, dat daarom op zoek ging naar een nieuwe CFO en die vond onder de gedaante van Jurriaan Pouw. De 45-jarige is geen onbelangrijke speler binnen de retail. Zo werkt hij ondertussen al meer dan 8 jaar bij Jumbo, waarvan bijna 4 jaar als e-commerce manager. Pouw, die zijn loopbaan bij PricewaterhouseCoopers begon, heeft heel wat ervaring binnen financiële functies. Na de overname van C1000 door Jumbo was hij enkele jaren financieel directeur van C1000. Daarna heeft hij in de rol van finance director, en sinds 2018 als eindverantwoordelijk ecommerce manager, leidinggegeven aan de sterke groei en doorontwikkeling van e-commerce binnen Jumbo. Vanaf 1 april zal hij zijn nieuwe functie van CFO bij Hema opnemen: hij volgt zo Joost de Beijer op die Hema zal verlaten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?