- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
e5 mode investeert 5 miljoen euro in de vernieuwing van 20 van haar 70 winkels. Met een nieuw winkelconcept, gebaseerd op de twee Experience Stores in Aartselaar en Hasselt, wil de keten beter aansluiten bij de leefwereld van de klant. De eerste 10 vernieuwde winkels heropenen eind augustus. Begin volgend jaar volgt de andere helft.
De e5 mode-winkels in Oostkamp, Ieper, Torhout, Waver, Aarlen, Wevelgem, Beveren, Tongeren, Herent en Sint-Truiden zijn vernieuwd. Dankzij deze renovatie hoopt de modeketen een betere service te kunnen aanbieden en de winkelbeleving aangenamer te maken. Het aanbod wordt ook uitgebreid. De vernieuwingen passen in het eerste investeringsproject van de nieuwe CEO van e5, Alexander Talpe. “Andere winkels die al vernieuwd waren, hebben we ook heringericht volgens het nieuwe concept”, vertelt Talpe. “Voor de overige winkels wachten we de resultaten af of herbekijken we de ligging of het huurcontract.”
Het nieuwe winkelconcept is een verbeterde versie van de Experience Stores die e5 mode vorig jaar opende in Aartselaar en Hasselt. “De Experience Stores hebben een testfunctie”, zegt Talpe. “De vernieuwde winkels zijn gebaseerd op de succesvolle elementen uit de Experience Stores qua inkleding, sfeer en aanbod.” De twee winkels in Hasselt en Aartselaar blijven hun functie behouden. “Het is zoeken naar de winkelformule die het best aansluit bij wat de klant wilt. De winkels zullen meer collectieshops zijn, met meer producten: niet enkel kleding, maar ook schoenen, zonnebrillen, ... Zo kunnen klanten bij e5 terecht voor het volledige plaatje. Testen en bijsturen is volgens mij de beste manier om mee te zijn met de veranderende retailmarkt.”
e5 mode zet in op service en optimaal winkelcomfort. “De look en feel van de winkels is verbeterd door een stijlvolle inkleding en door planten en andere interieurelementen toe te voegen”, zegt Talpe. “We zetten ook in op een praktischere indeling. We hebben rustpunten ingebouwd, zoals een lees- en koffiehoek, waar de niet-winkelende partner even kan ontspannen. Er zijn meer paskamers, met een speciale paskamer voor wie beroep doet op onze personal shoppers, en de collectie wordt uitgebreid. De kassa bevindt zich nu in het midden van de winkel, zodat er meteen een aanspreekpunt is. We willen op die manier van onze winkels een plaats maken waar mensen inspiratie kunnen opdoen en waar ze graag terugkomen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?