- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De ‘drive voor voetgangers’ is goed ingeburgerd in de grote Franse steden, waar tegenwoordig overal afhaalpunten voor webbestellingen opduiken. Het principe was vooralsnog onbestaande in België, met uitzondering van de Carrefour walk-in Froissart die in 2019 werd ingehuldigd, maar Colruyt is de eerste die het nu in Elsene probeert. De Halse gigant integreert de formule in zijn Collect&Go, om zo een compleet aanbod te kunnen bieden dat zowel geschikt is voor voetgangers als fietsers.
We bevinden ons in de Amerikaansestraat in het meest hippe deel van Elsene, op een steenworp van de Kasteleinsmarkt, die elke woensdag wordt gehouden in dit trendy deel van de hoofdstad. Het is de thuishaven van de boho-chic young urban professionals. Mensen die ervoor hebben gekozen om in deze trendy buurt te wonen, ondanks de hoge huurprijzen, en helemaal into het duurzaamheidsdiscours zijn. De voetgangersdrive is al langer een Franse specialiteit. Carrefour was de eerste die er in 2018 mee van start ging, gevolgd door Leclerc, Casino, Intermarché, Auchan, Système U... Voor de Franse retail, de bakermat van de autodrive, zijn deze stedelijke voetgangers- en fietsdrives een succes gebleken. In 2020 hebben niet minder dan 700.000 gezinnen gebruikgemaakt van deze snelle dienstverlening bij hen in de buurt.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?