- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hoe moet het verder met onze voeding en ons economisch systeem na COVID-19? En welke rol speelt duurzaamheid daarin? Gondola sprak met Emmanuel Faber, CEO van Danone Group. “We moeten onze manier van leven en onze landbouw veranderen. We hebben geen keuze.”
Emmanuel Faber (56) leidt als CEO van Danone Group meer dan 100.000 werknemers wereldwijd. Hij is een man van weinig woorden, maar tegelijk een inspiratiebron voor heel veel mensen. Het meest veelzeggende dat er over hem te vinden is, is een aangrijpende video waarin hij een speech geeft voor een groep jongeren die afstudeert aan de business school HEC in Parijs. Hij vertelt er over zijn overleden broer, die leed aan acute schizofrenie en tweemaal in een instelling belandde. Zijn broer verloor uiteindelijk de strijd met de chaos in zijn hoofd en overleed in 2011, maar drukte een blijvende stempel op het leven van Emmanuel Faber. Faber draagt als zakenman ethiek en ecologie hoog in het vaandel, benadrukt het belang van sociale rechtvaardigheid en kneedde Danone tot een bedrijf met een maatschappelijke missie, een statuut dat officieel in de Franse wetgeving staat ingeschreven. Bedrijven moeten volgens Emmanuel Faber hun maatschappelijk nut waarmaken en bewijzen dat ze het vertrouwen van de consument waard zijn.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?