- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Al jaren aan een stuk is biologische voeding één van de categorieën die het sterkst groeit in supermarkten. Nu gaat de verkoop van bepaalde onderdelen van de biomarkt achteruit, geven cijfers van Nielsen aan. Wat is er aan de hand?
Kleine verrassing bij de cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen: de categorie bio laat na jaren van gestage vooruitgang in verschillende onderdelen een neerwaartse evolutie zien. In volume gaan de twee belangrijkste categorieën in biologische voeding in een jaar tijd achteruit (periode februari 2021-februari 2022), geven de cijfers aan. Zuivel, dat het klassiek heel goed doet in bio, gaat in volume met 9% achteruit, in verkoopwaarde zelfs met 13%. De subcategorie ‘grocery’ – waaronder groenten en fruit in blik, bereide maaltijden, rijst, pasta, sauzen, smeerpasta’s, soepen, kruiden, granen, olie, smaakmakers - daalt op zijn beurt met 2,8% in volume en met 7,2% in verkoopwaarde.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?