- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Koekjesbedrijf Jules Destrooper wordt per 28 april overgenomen door de holding GT&CO van de familie Vandermarliere, bekend van de sigaren J. Cortès. De familie Destrooper, inclusief CEO Peter Destrooper, verdwijnt zo uit beeld bij het iconische koekjesmerk.
Na de verkoop van het tabaksbedrijf Gryson (Wervik) aan de multinational Japan Tobacco Company in 2012, zocht de familie Vandermarliere naar nieuwe opportuniteiten in de markt. De overname van Destrooper is de eerste grote private equity deal van de holding. De onderhandelingen werden al begin dit jaar opgestart, en werden nu afgerond.
Guido Vandermarliere: “Het is altijd de bedoeling geweest te focussen op onze core competenties, te weten de markt van de fast moving consumer goods with a brand. De overname van Jules Destrooper past perfect in dat plaatje. Anders dan andere private equity spelers willen we een lange termijn relatie, gebaseerd op de filosofie van een familiebedrijf.”
De familie Vandermarliere neemt het personeel integraal over en wil Jules Destrooper, ook via nieuwe investeringen, verder laten groeien. “Er zijn nog veel expansiemogelijkheden,” zegt Guido Vandermarliere.
Peter Destrooper CEO afPeter Destrooper wordt als CEO opgevolgd door Emmanuel Blomme, die namens de familie Vandermarliere vijf jaar lang de tabaksfabriek UTP Ltd. in Sri Lanka leidde.
Tot voor de overname werd Jules Destrooper geleid door Peter Destrooper. Broers Peter en Patriek Destrooper waren elk voor 50% aandeelhouder. De koekjesfabrikant tekent voor een omzet van circa 36 miljoen euro en stelt 160 mensen tewerk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?