An Van Gijsegem
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
An Van Gijsegem
The Fashion Store, onderdeel van Colruyt Group, neemt de merkrechten van het failliete Terre Bleue over. Volgend jaar ligt er een nieuwe collectie in de winkels, meldt het bedrijf.
Terre Bleue verdwijnt dan toch niet helemaal. De winkels blijven dicht, maar The Fashion Store, dat verschillende merken onderdak heeft, heeft de merknaam van het Belgische label overgenomen. Terre Bleue is een huishoudnaam in de Belgische naam. “We werken al jaren samen met Terre Bleue en zijn dan ook heel blij dat we het merk kunnen overnemen,” zegt general manager Mayke Nooteboom van The Fashion Store in een persbericht. “We betreuren het faillissement van Terre Bleue, omdat vandaag geen enkel ander merk de unieke rol die zij in ons assortiment speelden, kan overnemen.” Tgen de zomer van volgend jaar zal er al opnieuw een collectie van Terre Bleue in de winkels liggen. The Fashion Store zal er daarbij over waken dat de identiteit van het label bewaard blijft: de typische kenmerken, de doelgroep, het aanbod, de pasvormen, enzovoort. The Fashion Store, via The Fashion Society onderdeel van Colruyt Group, waartoe ook ZEB en PointCarré behoren, heeft verschillende merken onder zijn vleugels en telt 21 winkels in ons land. Op de website van Terre Bleue worden klanten nu al doorverwezen naar The Fashion Store. Eerder deze zomer legde Duror Fashion Group, het vroegere moederhuis van Terre Bleue, de boeken neer. Onder meer door een slechte jaarhelft en de hoge inflatie heeft bijna de hele modesector het vandaag moeilijk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?