Ferrero
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ferrero
Nutella gaat vegan. Fabrikant Ferrero introduceert vandaag een plantaardige versie van de beroemde hazelnootpasta, in de hoop nieuwe klanten te verleiden. België is één van de drie Europese landen waar de vegan Nutella te koop is.
Het groene deksel, dat is het meest opvallende aan de nieuwe versie van Nutella die Ferrero vandaag op de markt brengt in België, Frankrijk en Italië. Maar belangrijker nog is de andere receptuur van de hazelnootpasta. De melkpoeder is vervangen door kikkererwten en rijstsiroop, zonder zijn romige textuur te verliezen, benadrukt het bedrijf. Ook de vertrouwde smaak van geroosterde hazelnoten blijft behouden. Met de vegan Nutella speelt Ferrero naar eigen zeggen in op de groeiende vraag naar plantaardige producten. Een groeiend aantal consumenten probeert dierlijke producten of ingrediënten te vermijden omwille van dieet, het klimaat of levensstijl. “Al 60 jaar lang beginnen miljoenen mensen over de hele wereld hun dag met een ontbijt met Nutella. We zijn verheugd nog meer mensen te kunnen verwelkomen met Nutella Plant-Based”, zegt Thomas Chatenier, Global President van Nutella bij Ferrero. Ferrero maakte in het voorjaar al op een voedingsbeurs bekend dat het met een vegan versie van Nutella zou komen. Toen was er nog sprake van dat het enkel in Italië te koop zou aangeboden worden. Nutella viert dit jaar zijn 60ste verjaardag. Het merk krijgt vaak kritiek voor het gebruik van palmolie, iets waarvoor het vandaag nog geen alternatief gebruikt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?