Aldi komt deze week met een gloednieuwe folder. Met een opgefriste look en feel heeft Aldi zijn belangrijkste marketingtool in een nieuw jasje gestoken en legt het meer de nadruk op promoties en verse producten.

“We weten dat Belgen erg gehecht zijn aan hun folders”, aldus Aldi, dat vandaag een gloednieuwe folder onthult. De nieuwe folder wordt vanaf volgende week verspreid en ligt vanaf aanstaande zaterdag in de winkels. De digitale versie is al beschikbaar op aldi.be. Aldi's folder is een beproefd product en is opnieuw ontworpen en bijgewerkt om zich meer te richten op wat klanten interesseert, namelijk promoties en Aldi's eigen merken. De nieuwe Aldi-folder heeft een vaste structuur, waarbij elke pagina zich richt op de beste promotie. Aldi's eigen merken, het kloppende hart van de discounter, hebben ook een vaste plek gekregen. De eerste pagina presenteert de beste promoties voor elke actiedag, gevolgd door de pagina's met verse producten. Themapromoties, zoals de wijnbeurs en non-food aanbiedingen op woensdag, volgen ook, na de tijdelijke aanbiedingen op vrijdag en de non-food aanbiedingen op zaterdag. Aan het einde van de folder staan de super slimme weekenden. 

Ook hier ligt de nadruk op verse producten, met 4 extra promoties op verse producten, alleen geldig in het weekend. Aldi legt meer nadruk op verse producten. Naast de recente herinrichting van de winkels heeft de keten ook de folderpagina's over groenten en fruit, vlees, vis en brood vernieuwd. Het aantal pagina's gewijd aan deze producten is verdubbeld en het aantal promoties is ook toegenomen. “Elke week worden de voorpagina's van de folder gevuld met 25 promo's uit de versafdeling,” legt Isabel Henderick, managing director marketing & communicatie bij Aldi, uit. “Van vers vlees tot verse groenten en fruit, verse vis en bakkerijproducten.” “In de loop der jaren hebben we op alle gebieden enorm geïnvesteerd om verse producten van hoge kwaliteit te kunnen bieden”, voegt Henderick toe. “We hebben bijvoorbeeld het aanbod aanzienlijk verrijkt, de controle op verse producten verscherpt en het aantal promo's op verse producten verhoogd. Logisch dus dat we daar in de folder de nodige aandacht aan besteden,” besluit ze.