- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
FEVIA, de federatie van de voedingsindustrie, heeft in de VS Food.be voorgesteld. Onder de slogan "Small country. Great Food" moet het project “de uitstekende Belgische voeding naar waarde te laten schatten en de export te bevorderen”.
“De sterke punten van de Belgische voeding zijn onmiskenbaar, maar zijn vaak onbekend”, zei Bernard Deryckere, voorzitter van Fevia, tijdens voorstelling. “België beschikt over een sterk imago in bier of chocolade, maar de hele voedingssector zou zijn voordeel kunnen doen met een sterker imago, vooral in de opkomende markten.”
Om dat imago op te krikken werd Food.be opgericht, een concept dat verschillende vormen kan aannemen en onderdeel van het overkoepeldende FOOD2015-project. Tegen 2015 zou Food.be voor een groei van 1 miljard op de binnenlandse markt moeten zorgen en een groei van 5 miljard euro in de export.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?