- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tortelduifjes houden van zeevruchten, of dat is toch wat de verkoopcijfers van Delhaize ons doen geloven. Tijdens de week van Sint-Valentijn is er volgens de retailer namelijk 10 keer meer vraag naar zeevruchten.
Tijdens de Valentijnsperiode merkt Delhaize elk jaar een aanzienlijke stijging op van de verkoop van zeevruchten, gebak, bubbels en schuimwijn. Daarnaast tekent er zich nog een andere duidelijk trend af: tortelduifjes vieren hun liefde het liefst rustig thuis met heerlijke gebakjes en een lekkere maaltijd.
Delhaize verkoopt dit jaar holle oesters, sint-jakobsschelpen en garnalen in haar rekken met Valentijnsproducten. “Deze producten zijn elk jaar zeer populair bij de klanten. We zien een stijging van maar liefst 1.000% tijdens de Valentijnsweek in vergelijking met andere weken!”, verduidelijkt Delhaize. "Zeevruchten zijn relatief eenvoudig te bereiden. Dit kan een van de redenen zijn waarom onze klanten dit product voor hun romantische diner uitkiezen," legt Geoffroy De Hults, verantwoordelijke aankoop vis bij Delhaize, uit.
Patisserie is tijdens deze periode altijd weer een enorm succes. "Voor de Valentijnsproducten stellen we een stijging vast van 35% van onze volumes in vergelijking met het jaar voordien. Zelfs de slagroom stijgt met 55% tijdens deze week”, verduidelijkt Delhaize.
Een van de blikvangers dit jaar? Het trio van macarons vanille-framboos in hartvorm…"Door samen te werken met lokale leveranciers hebben we meer een rechtstreeks contact en regelmatige uitwisselingsmomenten waar we kunnen brainstormen om originele ideeën te vinden voor feestelijke evenementen zoals Sint-Valentijn. De creatie van deze hartvormige makrons was geen sinecure voor onze Luikse partner. Hij ging de uitdaging aan om deze harten op een traditionele manier te produceren in zijn atelier", verklaart Julie Conti, verantwoordelijke aankoop bakkerij en patisserie van Delhaize.
Dit jaar heeft Delhaize ervoor gekozen om haar roséwijnen en champagnes in de schijnwerpers te zetten. Over het algemeen stijgen de hoeveelheden tijdens deze periode met 20%. Delhaize doet daarom een extra inspanning en biedt 25% korting aan op deze producten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?