Midden juni heeft Gorillas zich in Brussel en Antwerpen gevestigd, slechts enkele dagen na zijn concurrent DingDong, die eind mei in Elsene neerstreek. Laura Ferreira Porto, journaliste bij Gondola, heeft de bezorgdienst van Gorillas getest.

Maandagavond, 21 uur, een (vrijwel) lege koelkast. Ik hak de knoop door: ik neem mijn smartphone, download de Gorillas-app en laat mijn boodschappen thuis bezorgen. De registratie is snel en eenvoudig, want in enkele minuten hoef ik alleen de basisgegevens in te voeren: naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Het profiel is nu klaar, wat me naar de startpagina brengt waar de producten per categorie zijn gerangschikt. Ik koop drank, groenten en fruit voor een bedrag van 32 euro waarop ik een korting krijg.

Zodra de winkelwagen is goedgekeurd, ga ik naar de betalingsfase. Ik geef mijn promocode in (die me een korting van 10 euro geeft voor aankopen van minimum 15 euro), geldig voor een eerste bestelling en een paar dagen geleden verzameld op sociale netwerken. Zodra de betaling is goedgekeurd, heeft Gorillas 10 minuten om bij me langs te komen. Het resultaat? Bestelling afgerond om 21.12 uur en de deurbel ging exact om 21.21 uur. Weddenschap gewonnen!

 

 

 

 

 

 

 

Voordelen

  • De dienst heeft zeer flexibele openingstijden: van maandag tot en met zaterdag van 8 uur tot 23 uur en zondag van 9 uur tot 20 uur.
  • De beloofde leveringstermijn wordt gerespecteerd.
  • Het is mogelijk om in real time de route van de koerier te volgen (die met een elektrische fiets boodschappen bezorgt).

Nadelen

  • Betaling met bancontact is niet mogelijk (je moet betalen met een kredietkaart of via Paypal).
  • Er zijn mogelijke fouten: we hebben een ontbrekend product gevonden. De klantendienst (beschikbaar via de applicatie) antwoordt snel en biedt onmiddellijk een tegoedbon aan voor de volgende bestelling (automatisch geïmplementeerd in de aankoopportefeuille van de applicatie).

Dit is een zeer praktisch en snel systeem voor al diegenen die geen tijd of geen zin (of beide) hebben om zich te verplaatsen. Een dienst die ik zeker opnieuw zal gebruiken, ook al zal ik voor bepaalde referenties of specifieke producten (eigen merken bijvoorbeeld) naar de traditionele supermarkten blijven gaan.

Hieronder de gegevens van mijn bestelling (prijs, korting, leverkosten):