Greenyard
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Greenyard
De Belgische groenten- en fruitverwerker Greenyard neemt ijsjesfabrikant Gigi Gelato over. Dat maakt naar eigen zeggen ijsjes die 100% plantaardig, natuurlijk en ‘guilt-free’ zijn.
De Nederlands-Italiaanse start-up Gigi Gelato wil met vegan ijslolly’s met fruit en groenten een gezond alternatief creëren voor klassieke roomijs. De producten hebben verrassende smaakcombinaties zoals gember, sinaasappel en wortel of mango, passievrucht en venkel en zijn volledig vrij van zuivel, additieven of kunstmatige aroma’s. Daarmee spelen ze in op de trend naar gezondere consumptie en ‘free from’. Gigi Gelato zegt Greenyard een commerciële springplank te vinden om vanaf de zomer van 2023 een internationale markt binnen de diepvriescategorie aan te boren. Het team achter Gigi Gelato blijft aan boord om de commerciële strategie en het innovatieproces te ondersteunen. Greenyard is zoals bekend de vaste leverancier van onder meer Tesco (Groot-Brittannië), Rewe (Duitsland) en Delhaize (België). Het wil via de overname de groente- en fruitconsumptie op een “gezonde, toegankelijke en handige manier” verhogen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?