- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Door de coronacrisis moesten we met z’n allen in ons kot blijven en zelf ons potje koken. Daardoor stegen de voedingsbestedingen in retail met ruim 12%. Zowel de groente- als fruitbestedingen stegen in 2020 sterker dan de totale voedingsbestedingen. Dit concludeert VLAM uit de cijfers die marktonderzoeksbureau GfK Belgium via zijn panel van 6.000 Belgische gezinnen verzamelde. De cijfers hebben enkel betrekking op thuisverbruik.
De coronacrisis had een grote impact op ons eet- en koopgedrag. Door de coronamaatregelen werd er minder buitenshuis geconsumeerd dan normaal: minder bij familie en vrienden (kleine bubbels), minder op werk of school (preteaching, thuiswerk, technische werkloosheid…), minder in de horeca (vanwege de sluiting), minder onderweg (omdat we massaal thuisbleven) en op andere plaatsen. Daardoor stegen de voedingsbestedingen in retail met ruim 12%. De groente- en fruitbestedingen stegen in 2020 zelfs met 15%. De bestedingen van verse groenten groeiden met 17% iets steviger dan de fruitbestedingen (+13%).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?