Habitat
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Habitat
Woonwinkel Habitat gaat zich herlanceren via een licentieovereenkomst met de website Vente-unique.com, kondigde de Franse groep Cafom, eigenaar van het merk Habitat en hoofdaandeelhouder van de e-commercesite, dinsdag aan.
"De Habitat website gaat binnenkort weer open! Je kunt onze iconische producten weer bestellen, samen met onze nieuwe collecties. Stay tuned, a wave of inspiration awaits you", is de boodschap op het Belgische portaal van de Habitat meubelketen, die eind vorig jaar in gedwongen liquidatie werd geplaatst door de Franse rechtbanken. De Cafom-groep, die eigenaar blijft van het Habitat-merk ondanks de verkoop van het bedrijf aan ondernemer-investeerder Thierry Le Guénic in 2020, kondigde dinsdag aan dat het een licentieovereenkomst had getekend met online meubelverkoper Vente-unique.com, waarin Cafom meerderheidsaandeelhouder is, om het merk opnieuw te lanceren en te exploiteren op het internet. "We gaan de logistieke diensten en reputatie van Vente-unique.com in dienst stellen van onze klanten, om hun vertrouwen te herstellen en een glimlach op hun gezicht te toveren", zei Hervé Giaoui, voorzitter van de Raad van Bestuur van Cafom, op een persconferentie op dinsdag. De commerciële kant van de Franse Habitat-site zal naar verwachting binnen "vier tot vijf weken" weer opengaan. Op dit moment is er echter nog geen specifieke informatie vrijgegeven over de andere portals van het merk. Tot die tijd wordt prioriteit gegeven aan het compenseren van klanten die getroffen zijn door de liquidatie met waardebonnen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?