- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Happy Hours market, de Belgische start-up die onverkochte producten uit supermarkten een tweede leven geeft, breidt zijn samenwerking uit. Voortaan zal de start-up ook met Delhaize de krachten bundelen om Brusselse ziekenhuizen een hart onder de riem te steken.
In november bracht Gondola nog een bezoekje aan de Belgische start-up Happy Hours market, een initiatief dat het licht zag in februari 2019 in Elsene. De start-up verzamelt niet alleen onverkochte producten van supermarkten maar verkoopt ze ook aan de helft van de prijs om ze nadien te schenken aan een goed doel. In deze moeilijke tijden wil de start-up zijn steentje bijdragen. Daarom is het bedrijf recent gestart met het ondersteunen van het ziekenhuispersoneel door onverkochte producten te laten bereiden door 6 Brusselse chefs en deze te verdelen. Tot nu toe zijn er in totaal meer dan 4.000 maaltijden bereid en verdeeld. Daarvoor werkte het bedrijf onder meer samen met Carrefour, Färm, BioFresh, Foodex, Solucious en de bakkerijen Grain en Fleur de Pain. Maar nu maakt Happy Hours market bekend dat ook Delhaize wordt toegevoegd aan het lijstje.
“We hadden Delhaize al voor de crisis gecontacteerd voor een algemene samenwerking, maar voor onze samenwerking wat betreft ons ‘ziekenhuizen’-initiatief heeft de keten wel al positief gereageerd. We zijn momenteel aan het bespreken of we de samenwerking kunnen doorzetten na de lockdown. Dit lijkt de goede kant op te gaan, al hebben we nog geen definitieve overeenkomst, vertelt Marcel Hulin, communicatiemanager bij Happy Hours Market.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?