- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De in Elsene, Etterbeek en Sint-Gillis actieve start-up Happy Hours Market heeft een app waarmee het voedselverspilling wil tegengaan.
Happy Hours Market, dat 5.500 inschrijvingen heeft op zijn website en momenteel 40 tot 60 bestellingen per dag registreert, lanceert zijn eigen app om te strijden tegen voedselverspilling. Happy Hours Market houdt zich bezig met de verkoop van onverkochte producten van winkels zoals Carrefour, Grain, Färm, BioFresh, Foodex, Delhaize en Solucious en brengt die voor de helft van de prijs aan de man. Producten die niet verkocht raken, gaan naar liefdadigheidsorganisaties. Op die manier worden elke maand 2 ton voeding gered. De app moet een nieuwe boost geven aan de startup.
In België wordt gemiddeld 345 kilo voeding per persoon per jaar weg gegooid. In Brussel zou het gaan om 25.000 ton voeding die in de vuilnisbak belandt per jaar. De startup is actief in Elsene, Etterbeek en Sint-Gillis en hoopt binnenkort uit te breiden naar Schaarbeek.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?