- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hema lijdt onder de impact van Covid-19 en heeft besloten om alle bestellingen bij leveranciers te annuleren tot midden april.
Na het afronden van de overname van Hema door investeringsmaatschappij Parcom en de familie van Eerd lijdt de winkelketen vandaag nog altijd onder de impact van de pandemie. Om die reden heeft Hema beslist om alle bestellingen bij de leveranciers te annuleren, meldt de Nederlandse krant Trouw. Volgens Hema gaat het om een ingreep die nodig is om een stabiele en stevige relatie te behouden met zijn leveranciers.
De winkelketen verwijst niet naar financiële moeilijkheden om de maatregelen te rechtvaardigen. Volgens commercieel directeur Trevor Perren werken veel bedienden van thuis uit, wat de mogelijkheden om facturen te verwerken bemoeilijkt. De annulering van de bestelling heeft volgens hem te maken met het simpele feit dat er niet genoeg ruimte is om nieuwe producten op te slaan. "We verliezen 10 miljoen euro per week en de lockdown duurt nu acht weken", aldus een woordvoerder. "De voorraden van december, normaal gezien de drukste periode van het jaar, liggen er grotendeels nog. Nieuwe producten opslaan die nooit bij de klant zullen raken, zou verkeerd zijn." Trevor Perren voegt daaraan toe dat de online verkoop het goed doet en dat de investeringen in e-commerce geboost zullen worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?