Op 23-jarige leeftijd is Antoine Libois een ondernemer die de successen aan elkaar rijgt. Hij is zelfs een van de eersten die op 16-jarige leeftijd zijn eigen bedrijf heeft opgericht, My American Shop. Sinds 2020 is zijn omzet elk jaar verdubbeld en in 2023 bedroeg de omzet bijna 11 miljoen euro. Maak kennis met de jonge ondernemer, die de ambitie heeft om van zijn bedrijf de grootste distributeur van etnische producten in Europa te maken.

Journalisten houden van een goed verhaal. En die zijn vaak gebaseerd op ongewone personages of omstandigheden. Vanuit dat oogpunt is Antoine Libois zeker een “goede klant”. Op 16-jarige leeftijd een bedrijf opzetten en dat runnen vanuit zijn tienerkamer, omgetoverd tot magazijn: dat klinkt als het uitgangspunt voor een Hollywood-script. Des te meer omdat er echte stukjes Amerika in dit verhaal zitten. Het was bij zijn terugkeer van een familiereis naar Chicago dat de jongeman het in zijn hoofd haalde om Amerikaanse producten te importeren - frisdrank, snoepgoed en hartige snacks - om ze via een webshop door te verkopen aan zijn eerste klanten in België, voornamelijk expats. Hij vertelt je de rest van het verhaal in een interview dat we begin juli hielden.

Antoine, toen je op 16-jarige leeftijd je eigen bedrijf oprichtte, was dat omdat je verslingerd was aan Amerika of omdat je een ondernemer bent?