Plus "Het doel van Carrefour voor 2024 is om weer break-even te draaien, en zelfs meer dan dat"
Anthony Planus
Anthony Planus
Geoffroy Gersdorff, CEO van de Belgische dochteronderneming van de Franse retailer, gaf een update over de hot topics van het moment tijdens het Salon Carrefour, dat plaatsvond op 11 en 12 september op de Heizel. Een selectie.
"Het salon is een heel belangrijk, zelfs cruciaal moment voor het bedrijf", legde Geoffroy Gersdorff donderdagmiddag uit. "Niet alleen voor onze werknemers, maar ook voor onze franchisepartners en leveranciers. Twee dagen lang komen niet minder dan 2.000 mensen kijken naar het beste van ons kunnen: onze producten, onze concepten, onze verkoopdynamiek voor de komende maanden, enz. Wat de eerstgenoemde producten betreft, stond editie 2024 van het Salon Carrefour vooral in het teken van de verse producten van het eigen merk, hoewel ook de nationale merken niet vergeten werden. "Vandaag is een op de twee producten die in onze winkels worden verkocht een Carrefour-product", vervolgt de CEO. "Het aandeel van ons eigen merk is enorm belangrijk geworden omdat het voldoet aan de behoeften van de klant, zowel op het gebied van prijspositionering, met artikelen die gemiddeld 30% goedkoper zijn dan de nationale merken, als op het vlak van assortiment en kwaliteit. We hebben onze eigen producten de afgelopen jaren grondig herwerkt. We schrapten 120 controversiële stoffen, verlaagden het suiker-, zout- en vetgehalte, gebruiken minder verpakkingsmateriaal en hebben vooral ons aanbod uitgebreid, om in te spelen op nieuwe trends: eiwitrijke, plantaardige, biologische, laaggeprijsde producten, enz. Maar dat heeft er ons niet van weerhouden om dit jaar op het salon zo'n 200 nationale merken te presenteren, vanwege hun innovaties en nieuwe producten. Want innovatie blijft een heel belangrijke uitdaging voor ons. Alleen al in de afgelopen jaren hebben we niet minder dan 2.000 nieuwe, trendy referenties geïntroduceerd. Daarmee kunnen we een moderner assortiment aanbieden, nu we een evolutie in de wensen van onze klanten zien. ”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?