De Scanmania-actie van Carrefour is een schoolvoorbeeld van retailmedia: de promotie stimuleert niet alleen de verkoop, maar maakt het ook mogelijk om waardevolle gegevens te verzamelen en te centraliseren op het Bonusland-platform. Deze actie toont ook hoe wij, Shelf Service, technologische middelen combineren met een perfecte beheersing van de uitdagingen op het terrein.

Bij Shelf Service hebben we een geavanceerde deskundigheid ontwikkeld op het gebied van retailmedia, door technologische innovatie te combineren met een sterke aanwezigheid op het terrein. Het voorbeeld van Scanmania voor Carrefour België is een goede illustratie van onze aanpak. Daarbij hebben we eventkiosken in de winkels geplaatst. Het gaat om kleine pc’s met een aanraakscherm en een scanner waarbij klanten een QR-code kunnen scannen van een voucher die ze na hun aankopen ontvangen hebben aan de kassa. Dat systeem is bedoeld om alle consumenten te betrekken, ook degenen die in de winkel geen smartphone gebruiken – en dat geldt voor bijna 52% van de klanten, zo blijkt uit een onderzoek van OpinionWay (OpinionWay/Proximi, januari 2021, Frankrijk). Dankzij dit systeem is het mogelijk om de promotieacties toegankelijker te maken en tegelijk te zorgen voor een gecentraliseerde en gedigitaliseerde gegevensverzameling via het Bonusland-platform van Carrefour, ontwikkeld door het Digital Lab van Shelf Service. 

Shelf Service
©

Shelf Service

Bonusland is zowat het zenuwcentrum van dit soort operaties. Hier komt alle informatie samen, zowel vanuit de kiosken in de winkels als rechtstreeks via de smartphones van de deelnemers. Door de gegevens te centraliseren, bieden wij Carrefour de mogelijkheid om de deelnames te volgen en te analyseren in real time. Dat is een goudmijn om toekomstige marketingacties te optimaliseren en om de klanten beter te leren kennen. Het doel bestaat erin een vlotte oplossing aan te bieden waarmee merken precies het rendement van hun investering in hun campagnes kunnen meten, die tegelijk kan zorgen voor een verrijkte en voor iedereen toegankelijke klantenervaring.

Naast de eventkiosken hebben we ook het hele jaar door gewerkt met loyaltykiosken. Tijdens de Scanmania-actie, kunnen klanten die nog niet hebben ingetekend op het Carrefour-getrouwheidsprogramma zich inschrijven om toegang te krijgen tot de specifieke promotieaanbiedingen van de actie. Die hybride aanpak, tussen fysiek en digitaal, is van essentieel belang om alle consumentensegmenten te bereiken en de betrokkenheid van de klant te versterken.

Shelf Service
©

Shelf Service

De sterkte van Shelf Service ligt enerzijds in onze technologische instrumenten en anderzijds in ons vermogen om die systemen snel te plaatsen in de winkels dankzij ons netwerk van merchandisers. Onze teams komen elke week in meer dan 2.500 verkooppunten en kunnen zo een snelle en efficiënte plaatsing van de kiosken en ander promotiemateriaal garanderen. Die aanwezigheid op het terrein is van cruciaal belang om acties als Scanmania te ondersteunen, want wendbaarheid is uiterst belangrijk voor een homogene klantenbeleving in alle contactpunten.

Een ander voorbeeld van onze creativiteit is de invoering van Photobooth-kiosken, waarmee de klanten hun winkelervaring kunnen personaliseren door hun foto af te drukken op de gouden etiketten van een pot saus. Die speelse toets versterkt niet alleen de betrokkenheid en de klantenbinding, maar biedt ook de kans om bijkomende gegevens in te zamelen over de gewoonten van de consumenten. Het is dus niet alleen de bedoeling om meer te verkopen, maar ook om een meer persoonlijke en nauwere relatie met het merk tot stand te brengen.

Shelf Service
©

Shelf Service

In de wereld van retailmedia is een van de grootste uitdagingen momenteel om de gegevens van de consumenten op een doeltreffende en meetbare wijze te verzamelen en te benutten. Dankzij onze oplossingen bij Shelf Service hebben retailers zoals Carrefour de mogelijkheid om hun reclamecampagnes in te bedden in een omnichannel ecosysteem, waarbij elke actie in real time kan worden opgevolgd en geoptimaliseerd. De kracht van onze aanpak ligt in de combinatie van instore materialen en effectieve digitale platformen, die niet enkel zorgen voor een betere klantenbeleving, maar ook meetbare resultaten opleveren voor de merken.

Met oplossingen zoals Bonusland, loyaltykiosken, eventkiosken en innovaties zoals Photobooth-kiosken creëren we een omgeving waar digitaal en fysiek perfect op elkaar zijn afgestemd. Het is onze missie om retailers te helpen om hun klanten beter te begrijpen en tegelijk de zichtbaarheid van hun producten te maximaliseren en een optimaal rendement voor elke campagne te verzekeren. Op die manier zijn wij een uitgelezen partner voor retailers en merken die het volledige potentieel van retailmedia willen benutten in een wereld waarin steeds meer online gebeurt, met toch nog een sterke verankering in de winkel.

Meer info?

Info & contact
hello@shelfservice.be
+32 2 897 49 33

https://shelfservice.be/nl/home

Klik hier!