- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Heel wat beurswatchers waren al een tijdje onder de indruk van de macht van de “marketplace” die 20 jaar geleden werd opgericht door Jeff Bezos, maar er waren evenveel tegenstanders die beweerden dat de ononderbroken inkomstengroei van de onderneming niet kon verhullen dat deze nooit eerder één cent winst had gemaakt. Komt daar verandering in? Amazon maakte gisteren de resultaten van het tweede kwartaal 2015 bekend. In 2014 tekende het bedrijf nog een nieuw verlies van $126 miljoen op, terwijl het eerste kwartaal nog een gat aangaf van $57 miljoen, op basis van een jaarlijkse omzet van $23,18 miljard, die stijgt met 20%. Vooral de verkoop in de VS ($13,8 miljard, + 25,5%) zorgt voor dit prachtig resultaat. Na aankondiging steeg het aandeel met 19% op Wall Street, wat de beurswaarde van Amazone brengt op $267 miljard, dus meer dan de $235 miljard van de N°1 “bricks & mortar”, retailerwereldleider Wal-Mart.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?