- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Edgard & Cooper, het Belgische merk van kwalitatieve hondenvoeding, werkt zich kwispelend in de aandacht van hondenbaasjes met televisiespotjes die vijf weken lang lopen op alle televisiezenders van SBS en IP Belgium. “We willen het belang van een gezonde en gebalanceerde hondenvoeding benadrukken en zo onze ‘pootafdruk’ in de sector vergroten.”
Honden kunnen niet lezen, hun baasjes wel. Dat is de centrale boodschap in twee televisie-spots van Edgard & Cooper die nog tot 25 mei te zien zijn op alle televisiezenders van SBS en IP Belgium. “De markt van de dierenvoeding groeit, maar we merken dat er nog veel educatie nodig is”, zegt marketingmanager Maaike Pieters. “Veel mensen weten niet wat er in de voeding zit die ze aan hun dieren geven. Daarom vragen we hen dat ze goed op de verpakking lezen welke ingrediënten erin zitten. Hun hond kan niet lezen, zij wel. Veel hondenbrokken zijn gebaseerd op vleesmeel, een soort poeder met weinig of geen voedingswaarde. Wij brengen gezonde en gebalanceerde hondenvoeding die gebaseerd is op vers vlees, verse groenten en fruit en voedzame restjes.”
De televisiecampagne van Edgard & Cooper komt er niet zomaar: de markt van de huisdiervoeding zit stevig in de lift. Mensen beschouwen hun huisdier steeds meer als een deel van het gezin. Dat betekent dat ze ook meer willen uitgeven aan verse, kwalitatieve en uitgebalanceerde voeding. Precies hetgeen waarmee Edgard & Cooper zich onderscheidt van andere dierenvoeding. “Met deze televisie-spots willen we de nadruk leggen op ons product, zodat mensen weten waarvoor we staan en wie we zijn. We bereiken met de spots minstens 72% van ons doelpubliek.” Edgard & Cooper is vandaag aanwezig in 14 landen in Europa. België is de belangrijkste markt, maar Frankrijk is stilaan bezig België in te halen. De markt van de dierenvoeding groeit. “Premium voeding is de grootste groeier binnen de markt van de pet food.”
In de televisiespots gaat de aandacht uit naar hondenvoer, maar Edgard & Cooper heeft meer in huis. “In 2019 breidden we ons aanbod uit met brokken en nat voer voor katten én met een reeks hondensnacks: jerky, snoepjes en repen met eenvoudige ingrediënten en tot 85% vlees. Het nat voer en de brokken van Edgard & Cooper zijn geschikt voor alle volwassen en senior honden en katten, inclusief kittens en pups.” Voor Edgard & Cooper is het ook belangrijk dat de dierenvoeding goed is voor het baasje en voor de planeet, zegt Maaike Pieters. "Onze verpakkingen zijn gemaakt van 100% biologisch afbreekbaar materiaal. Onze bakjes en cups zijn 100% recycleerbaar en we schenken 1% van onze omzet aan goede doelen ten voordele van het welzijn van honden en katten. We willen een volledig verhaal brengen, dat zich zowel op het huisdier, zijn baasje en de planeet richt.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?