Het bio-merk Honest verdwijnt van de markt in België en Luxemburg, nadat het pas vorig jaar op de markt gekomen was.
De komst van Honest in de portefeuille van Coca-Cola België was in meer dan één opzicht een primeur. De leider in verfrissende dranken zette met de lancering zijn eerste stappen in een nieuw segment, dat via de bio-dranken, met een gamma van ijsthee, infusion drinks en ijskoffie. Een jong segment waar veel concurrentie is.
Coca-Cola maakt vandaag bekend dat het vanaf 21 september de distributie van Honest op de Belgische en Luxemburgse markt stopzet. De onderneming rechtvaardigt die beslissing door te stellen dat het zijn prioriteiten moet herschikken tijdens de crisis en door de wil om "het geheel van de logistieke keten van Coca-Cola te verzekeren". Coca-Cola zegt dat het wel nog altijd de ambitie heeft om zich te profileren in het segment van Honest. "Overeenkomstig onze strategie om een drank te presenteren voor elk moment, blijven we geloven in biologische en duurzame dranken. Wij onderzoeken hoe we met een zo goed mogelijk alternatief kunnen komen op het juiste moment."
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?