Slecht nieuws voor Hunkemöller. De lingerieketen heeft dit jaar 45 winkels gesloten, met een omzetdaling van ongeveer 8%. Hunkemöller heeft te kampen met inflatie en lijkt het hoofd niet boven water te kunnen houden.

Met 45 gesloten winkels en een omzetdaling van 8% ziet het er niet goed uit voor Hunkemöller. Volgens de Nederlandse media zijn de slechtst presterende winkels van de keten gesloten. Bij navraag wilde de keten niet aangeven in welke landen en waarom deze winkels zijn gesloten. "Hunkemöller heeft 45 winkels gesloten en 11 nieuwe geopend op betere locaties", zo wordt ons verteld. Meer informatie over de verdeling van de nieuwe winkels krijgen we ook niet. Elders zegt de keten dat de omzet 542,3 miljoen was in het laatste boekjaar op 31 januari 2024, vergeleken met 588,2 miljoen het jaar daarvoor, een daling van 8%. "Zoals veel retailers in de modesector heeft Hunkemöller onder de dubbele druk gestaan van inflatie en dalend besteedbaar inkomen van consumenten." Als een van de redenen achter deze prestaties noemt het merk ook leveringsonderbrekingen die het voorraadbeheer en de levertijden zouden hebben bemoeilijkt.

Om deze situatie te verhelpen, kon de lingerieketen profiteren van extra financiering van €50 miljoen. Hunkemöller wil een aantal bestaande winkels renoveren en "interactieve technologieën integreren en de klantgerichte aanpak verbeteren". Met in totaal 800 winkels verwacht lingerieketen Hunkemöller dat de markt snel zal aantrekken: "De wereldwijde lingeriemarkt zal naar verwachting gestaag groeien tussen 2024 en 2027, wat Hunkemöller groeikansen biedt door geografische uitbreiding, distributiekanalen en producten."