- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De geruchtenmolen op Wall Street zegt dat PepsiCo en Mondelez aan een fusie denken. Samen zouden de twee de grootste snackgroep van de wereld vormen. En daarin zou geen plaats zijn voor softdrinks, wat goed nieuws kan zijn voor AB InBev. Een huwelijk met grote gevolgen dus.
Er wordt volop gespeculeerd over het samengaan van PepsiCo (Lay’s, Duyvis, Quaker) en Mondelez (LU, Oreo, Côte d’Or). Het gefuseerde bedrijf zou dan een echt dominante speler in snacks worden, en zou zich wel eens op dat segment kunnen concentreren waardoor de softdrinks van PepsiCo (Pepsi, 7Up, Tropicana, Looza) overbodig zouden kunnen worden.
Als de drankactiviteiten verkocht worden, komt AB InBev in de kijker als overnamekandidaat. De brouwer en de softdrinkgigant hebben in het verleden al vaker samengewerkt en een fusie van de twee is al vaak ter sprake gekomen. Of zal de focus van AB InBev dan toch bier blijven? Voorlopig blijft het bij speculaties.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?