- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na een succesvolle pilot in Utrecht opent Ikea zijn eigen Coffee Bar in Amsterdam. Die biedt plaats aan 120 klanten en dient vooral als ontmoetingsplek.
Het is eindelijk zover. Na een geslaagde test in Utrecht breidt Ikea zijn Coffee Bar uit naar Amsterdam. Professionele barista's zullen klanten voorzien van lekkere koffie. Daarnaast kunnen consumenten er ook terecht voor verse sappen en versnaperingen.
De Coffee Bar is terug te vinden op de eerste verdieping van de Ikea in Amsterdam en biedt 120 zitplaatsen. Het aparte zitgedeelte geeft klanten de mogelijkheid om heerlijk onderuit te zakken in een fauteuil, inspiratie op te doen uit de diverse koffietafelboeken of te genieten van een rustmoment. Daarnaast dient de bar ook als een gezellige ontmoetingsplek.
Naast een zitgedeelte zijn er ook speciale werkplekken voorzien die als uitvalbasis kunnen dienen voor studenten of mensen die in de buurt werken. Ook is het mogelijk om met een take-away beker de koffie mee te nemen. Voor ieder wat wils dus
Ikea test en onderzoekt voortdurend nieuwe concepten om zo beter te kunnen inspelen op de noden van klanten en hun winkelervaring te verbeteren. De Coffee Bar is hier een goed voorbeeld van. Hoewel online shoppen een grote groeimotor is voor het Zweedse woonwarenhuis en meer dan ooit geïnvesteerd wordt in het verbeteren van digitale winkelmogelijkheden, services en gemak, denk daarbij aan de lancering van de nieuwe Ikea app, blijft Ikea fors investeren in de fysieke winkels als belangrijkste ontmoetingsplek voor de klanten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?