Inditex
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Inditex
Inditex heeft in de eerste helft van 2024 opnieuw een ‘zeer solide’ bedrijfsresultaat neergezet, zo maakte ’s werelds grootste confectiebedrijf woensdag bekend. "Ons volledig geïntegreerde model blijft binnen alle concepten, regio's en kanalen rendabele groeimogelijkheden genereren. ”
"De lente/zomercollecties zijn zeer goed ontvangen door onze klanten", zo verheugt Inditex zich in een persbericht. "De omzet steeg met 7,2% tot € 18,1 miljard, met een zeer bevredigende evolutie, zowel in de winkels als online", en de Spaanse groep voegde eraan toe dat de positieve trend in de verkoop voor al zijn concepten geldt: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius en Oysho. Andere cijfers die Inditex bekendmaakte, zijn een stijging van de brutowinst met 7,5% (tot € 10,5 miljard), een brutomarge van +58,3% (+19 basispunten ten opzichte van het eerste semester van 2023), een EBITDA van € 5 miljard (+8,1%) en een nettowinst die met 10,1% steeg, tot € 2,8 miljard. Aan het eind van de eerste helft van 2024 telde Inditex in totaal 5.667 winkels. Tot slot zijn ook de vooruitzichten van de wereldgigant voor de rest van het jaar positief. Zo heeft de consument de herfst/wintercollecties al "zeer gunstig onthaald”. "De instore- en onlineverkoop tegen constante wisselkoersen steeg tussen 1 augustus en 8 september 2024 met 11%, ten opzichte van dezelfde periode van 2023", zo besloot het bericht.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?