iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De bestedingen aan verse voeding stegen als gevolg van de hoge voedingsinflatie (13,9%) in de periode juli 2022 – juni 2023 met 9,3%. Ze stegen dus minder sterk dan de voedingsinflatie, wat duidt op een markt die in volume onder druk staat. Dat blijkt uit de data die GfK Belgium bij 6.000 huishoudens in opdracht van VLAM verzamelde.
In de periode juli 2022 – juni 2023 kochten de Belgen samen voor 9,1 miljard euro aan verse voeding, wat 9,3% meer is dan in de periode juli 2021 – juni 2022. In volume per capita noteerde de versmarkt in de periode juli 2022 – juni 2023 een daling van 2%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?