Ingenico Group is de wereldleider in geïntegreerde betalingswijzen. Nu lanceert het bedrijf Ingenico One, een oplossing die ondernemingen en handelaars toelaat het beheer van al hun verkoopkanalen te vereenvoudigen, zowel in de winkel als online.

Tot hiertoe was het moeilijk voor firma’s die zowel fysieke als onlineshops uitbaten om die verschillende kanalen samen te brengen in één enkele homogene organisatiestructuur. De grens tussen online- en instorebetalingen vervaagt immers steeds meer. Er kan worden betaald met Bancontact of kredietkaarten zoals Visa en Mastercard, en er zijn de verschillende betalingswijzen (mobiele betalingen, instore of via e-commerce). Elk kanaal wordt gewoonlijk apart beheerd, wat leidt tot inefficiëntie en beheerproblemen voor de financiële departementen die deze verschillende kanalen met elkaar in overeenstemming moeten brengen. Het is niet gemakkelijk voor hen om een overzicht te krijgen van de prestaties van het bedrijf, aangezien ze te maken hebben met verschillende reportings die telkens geanalyseerd moeten worden. Ingenico One is een totaaloplossing die de transacties in de winkels en online combineert in één enkele flux en één geconsolideerd rapport. “Dankzij onze oplossing heeft de klant toegang tot het geheel van de betalingen van zijn cliënteel”, legt Anouk Arendt, multichannel verkoopverantwoordelijke voor Ingenico Group uit. “Ingenico One biedt een unieke operationele en contractuele ervaring voor instore- en online-oplossingen, en daarnaast ook een gemeenschappelijke backoffice en een rapportagetool met een volledig overzicht van alle transacties (ongeacht via welk verkoopkanaal deze uitgevoerd werden). Op die manier kan het aankoopgedrag via de verschillende kanalen accurater worden gemeten.”

 

“Ingenico One laat u toe uw activiteit op eenvoudige wijze te ontwikkelen via verschillende verkoopkanalen.”

Alles wordt bovendien beheerd via één enkel contract. De klant heeft één contactpersoon bij Ingenico en betaalt een globale prijs voor het totaal van de transacties. Dankzij de fullservice-aanpak van Ingenico kunnen handelaars hun commerciële activiteiten makkelijker uitbreiden naar nieuwe markten, zonder juridische entiteiten en/of bankrekeningen ter plaatse te moeten openen om de lokale financiële transfers te verzekeren. Met Ingenico One kunnen artikels ook rechtstreeks worden terugbetaald via een terminal of in backoffice, wat dan weer de klantenbeleving ten goede komt. De Ingenico-experts staan de handelaars met raad en daad bij in de keuze van de beste betaaloplossingen. Ingenico One is tegelijk zeer sterk lokaal verankerd. Deze oplossing werd ontwikkeld in België, alle gesprekspartners zijn gevestigd in de Benelux en beschikken over zowel lokale als internationale expertise. “Uiteindelijk is de Ingenico One-oplossing goedkoper en zorgt ze ervoor dat de gebruiker tijd kan winnen”, voegt Anouk Arendt hieraan toe. Met een engagement in omnichannel past de verkoper zich aan de nieuwe vormen van consumptie en de verwachtingen van de klant aan.

 

Bied dankzij Ingenico One een coherente aankoopervaring op het geheel van uw verkoopkanalen.

Voor meer informatie over Ingenico One: +32 (0)2 286 96 11 – salesbe.ecom@ingenico.com - https://ingenico.be/fr/omnichannel