- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
JD.com zet zijn expansieoffensief verder en breidt zijn fysieke winkelpark uit. Momenteel opent de retailer zo’n 1.000 winkels per week, maar het bedrijf wil dat aantal flink optrekken tot 1.000 nieuwe winkels per dag.
De Chinese e-commerce gigant wil zijn fysieke winkelpark uitbreiden. “Afgelopen maand heeft JD.com 1.000 buurtwinkels per week geopend. Ons doel is om tegen het einde van het jaar elke dag 1.000 verkooppunten te openen. Daarvan zou de grote meerderheid in handen komen van franchisenemers “, verklaarde Liu Qiangdong, CEO van JD.com tijdens een persconferentie.
Dit ambitieuze doel maakt deel uit van een veel groter plan dat vorig jaar werd aangekondigd. Toen meldde JD.com dat het 1 miljoen buurtwinkels wil openen in de komende vijf jaar, waarvan de helft in landelijke gebieden. Bovendien is er zeker geen gebrek aan franchisenemers. Elk dag ontvangt de online retailgigant maar liefst 50.000 sollicitatiebrieven, hoofdzakelijk van mensen die teruggekeerd zijn naar hun geboortedorp. Afgelopen november openden zo maar liefst 1.111 winkels op dezelfde dag hun deuren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?