Jumbo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo
Supermarktketen Jumbo komt binnenkort met een nieuw huismerk, zo meldt Distrifood op basis van ingewijden. Het toekomstige assortiment gaat 'Jumbo's' heten.
Jumbo werkt aan een huismerk met de naam Jumbo's, vertelden verschillende insiders van de Nederlandse keten eind vorige week aan Distrifood. "Dit worden alledaagse producten in aantrekkelijke verpakkingen in retrostijl", zeiden ze, zonder een lanceerdatum voor het nieuwe assortiment te noemen. Volgens dezelfde insiders wil Jumbo in de toekomst vooral aandacht besteden aan de eigen merken. "Dit is de volgende stap in het plan om van Jumbo de formule te maken waarvoor het bedoeld is. Volgens hen werkt de keten ook aan een ander huismerk, dit keer met producten van zeer hoge kwaliteit tegen lage prijzen. In een reactie aan Distrifood beperkt Jumbo zich tot zo min mogelijk te zeggen. "Jumbo heeft voor de zomer haar strategie verfijnd. We concentreren ons op de kernformule, waarmee we ons onderscheiden in assortiment, prijs en service. Ook kijken we naar ons eigen merk. Als daar iets in verandert voor onze klanten, dan laten we dat uiteraard weten. Het bedrijf heeft echter ontkend dat het werkt aan een ander huismerk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?