Jumbo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo
Supermarktketen Jumbo lanceert met Jumbo’s een nieuw, exclusief merk dat concurreert met A-merken. In de winkelschappen zal het naast het bestaande huismerk Jumbo te vinden zijn.
De producten van het merk Jumbo’s zijn grotendeels ontwikkeld met de chefs van het Jumbo Foodcollege. De vormgeving van de producten verschilt per productcategorie en moet een opvallende, speelse verschijning worden in de rekken, zegt Jumbo. Het nieuwe merk legt de nadruk op kwaliteit. “Alleen producten die met het cijfer 8+ of hoger zijn beoordeeld en dus als écht lekker worden gekwalificeerd, krijgen het predicaat Jumbo’s”, zegt Ralph Bertrand, formuledirecteur bij Jumbo Supermarkten. “De Jumbo’s producten vind je op het schap naast het vertrouwde Jumbo huismerk, dat focust op basisproducten voor een Jumbo prijs.” De eerste producten van het nieuwe merk zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads. Ook worden er groentespreads geïntroduceerd, “een nieuwe productcategorie die helpt het eten van extra groente leuker, lekkerder en makkelijker te maken”. CEO Ton van Veen: “Klanten vragen steeds vaker naar producten waarbij topkwaliteit en smaak samenkomen met betaalbaarheid. Ook duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Met het nieuwe merk Jumbo’s willen we onze klanten verrassen met een assortiment dat stuk voor stuk bestaat uit unieke producten van onbetwiste kwaliteit die sensationeel lekker zijn. Jumbo’s is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk. Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs.” De producten van het merk Jumbo’s zijn te koop bij alle Jumbo-winkels in Nederland en België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?