Jumbo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo
Jumbo heeft woensdag haar volledig vernieuwde Foodmarkt in Breda geopend. Ter gelegenheid hiervan introduceerde de Nederlandse retailer ook een aantal nieuwe concepten in de gloednieuwe winkel, gericht op versheid, gezondheid en klantbeleving.
Een echt “food mekka”, zo omschrijft Jumbo haar Foodmarkt winkel in Breda, de eerste in zijn soort die in 2013 werd geopend en nu volledig is vernieuwd. Met dit gloednieuwe filiaal wil de Nederlandse keten “laten zien dat het opnieuw het verschil maakt als het gaat om versbeleving en smaak”. Een van de nieuwe concepten die de keten introduceert is een versconcept met de naam “Green Grill”, dat klanten moet aanmoedigen om meer groenten te eten. “Groenten bereid op de Green Grill worden direct omgezet in soepen en sauzen of echte groentegerechten”, beschrijft Jumbo in haar persbericht. Nog een nieuwigheid: de slagerij, omgedoopt tot “Chefs & Butchers”, biedt nu nieuwe producten aan die ter plekke door chef-koks worden bereid, zoals hamburgers en gehaktballen.
“De Jumbo Foodmarkt heeft het allemaal: frisse nieuwe concepten, ons assortiment vers gekookte, gegrilde en bereide producten en nieuwe producten, waaronder het assortiment van ons nieuwe foodmerk Jumbo's ”, zegt CEO Ton van Veen van de keten. “Wat wij aan foodbeleving bieden in deze Jumbo Foodmarkt is niet alleen een proeftuin voor klanten, maar ook voor onszelf. En dat is heel belangrijk voor de ontwikkeling en innovatie van onze supermarktformule”, voegde hij eraan toe.
“Met de nieuwe Jumbo Foodmarkt in Breda laten we zien dat we blijven innoveren en inspelen op de behoeften van onze klanten”, aldus Sales Director Anrico Maat. “Het brede assortiment verse producten, scherpe prijzen en de beste service zijn hier allemaal aanwezig en met deze combinatie willen we onze klanten verrassen en hun verwachtingen overtreffen. En als klanten net zo enthousiast zijn als wij over de nieuwe versconcepten, dan rollen we deze uit in de andere Jumbo Foodmarkten en in een groot deel van onze winkels in Nederland en België.”
Naast de nieuwe concepten heeft de Foodmarkt Breda ook een grote opfrisbeurt ondergaan, met een nieuw “fris en eigentijds” interieur. Op de agenda: een kiosk met de nieuwe producten bij de ingang, grotere versafdelingen, een vernieuwde groente- en fruitafdeling met verse maaltijdpakketten en speciale producten, speciaal voor smaakmakers, een uitgebreid assortiment verse en gezonde producten (sushi, salades, mezze, poké bowls, etc.), een geoptimaliseerde serviceruimte, etc. Tot slot zijn de openingstijden uitgebreid: de Breda Jumbo Foodmarket is nu elke dag geopend van 7.30 tot 22.00 uur, ook op zon- en feestdagen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?