- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse supermarktketen Jumbo sluit niet uit dat het op langere termijn naar Wallonië gaat. Dat zeggen CEO Ton van Veen en managing director België Peter Isaac in een interview met Gondola magazine.
Jumbo heeft moeilijke jaren achter de rug in België. Het oorspronkelijke doel om 100 winkels van Jumbo te openen in vijf jaar tijd in Vlaanderen werd bijgesteld naar 50 winkels tegen eind volgend jaar. Die bijgestuurde ambitie is voor een belangrijk deel te danken aan het vergunningsbeleid in ons land, waarbij aanvragen gedwarsboomd kunnen worden door concurrenten. “De tegenstand die we in België krijgen, is soms best heftig. Maar we leren er steeds beter mee omgaan”, zegt CEO Ton van Veen. Jumbo blijft zich concentreren op uitbreiding in Vlaanderen en wil bij nieuwe winkels met zelfstandige ondernemers in zee gaan. Dit najaar zal het ook nog eens twee winkels verzelfstandigen. De focus ligt volledig op Vlaanderen, maar de Nederlandse winkelketen sluit niet uit dat het op langere termijn naar Wallonië trekt, zeggen zowel Ton van Veen als Peter Isaac. “We denken eraan, maar het is momenteel niet het plan. We willen nog harder groeien in Vlaanderen, misschien tot 100 winkels. Nu er Wallonië bij nemen, is een extra complicatie die de focus op Vlaanderen zou afleiden. Maar ik sluit het niet uit”, aldus Peter Isaac. Het volledige interview met Ton van Veen en Peter Isaac kan u lezen in het volgende nummer van Gondola magazine, dat binnenkort bij abonnees belandt. Nog geen abonnee? Abonneer u hier.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?