St. Paul
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
St. Paul
De Belgisch-Nederlandse kaasproducent St. Paul neemt zijn Nederlandse tegenhanger Royal ERU over. De overeenkomst tussen de twee bedrijven volgt op een strategische samenwerkingsovereenkomst die de twee bedrijven in juni 2023 sloten.
Het Belgisch-Nederlandse St. Paul neemt het bedrijf over dat bekend staat om zijn Royal ERU smeerkaas. De twee bedrijven zijn begonnen met de integratie van de smeltkaasactiviteiten van Kasi Food, voorheen onderdeel van de Lekkerkerker Food groep. De medewerkers van Kasi Food zijn inmiddels in dienst getreden bij Royal ERU en zijn werkzaam in de vestiging in Woerden. St. Paul is een familiebedrijf dat in 1985 in België werd opgericht. In 2016 breidde het uit naar Nederland.
Met de overname van de Nederlandse vestiging is St. Paul marktleider in de Benelux op het gebied van smeltkaas. St. Paul richt zich vooral op gefrituurde kaassnacks en heeft onder andere McCain als klant. Koninklijke ERU is ook een familiebedrijf en viert dit jaar haar 200-jarig bestaan. Het produceert onder andere Goudkuipje, een kaas die erg populair is bij onze noorderburen. CEO Maurits Sandberg is verheugd over de overeenkomst: "We zijn erg enthousiast over het vooruitzicht dat we onze merken verder kunnen ontwikkelen en nieuwe markten kunnen verkennen". Dieter Kuijl, CEO van St. Paul, gaf ook commentaar op de overname: "We zijn vastbesloten om door te gaan met de ontwikkeling en uitbreiding van ons gediversifieerde assortiment hoogwaardige (smelt)kaasproducten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?